RSS

KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER TURŞUSU

07 Kas

dsc001601Közlenmiş kırmızı biberle neler neler yapılmıyor ki…İşte bu gün de turşusunu getirdim size.Kahvaltılarda iştah açıcı,akşam yemeklerinde ise bir çeşni oluyor.

1 kiloya yakın biberi fırında közledim,kabuğunu soydum,sapını kestim,çekirdeğini çıkardım.Ortadan ikiye kestim.Diğer taraftan derin bir kaba yarım demet maydanozu,7-8 diş sarımsağı doğradım.Harmanladım.Üzerine 1 tatlı kaşığı şeker,2 tatlı kaşığı tuz,1 çay bardağı sirke,1,5 çay bardağı zeytinyağını koydum ve iyice karıştırdım.Biberleri bu karışıma ekledim,karıştırdım.Buzdolabında 1 gece beklettim.
Ertesi gün cam kavanoza biberleri koyuyoruz,ağzını sıkıca kapatıyoruz ve bir hafta on gün kadar bekletip daha sonra afiyetle yiyoruz.
 
6 Yorum

Posted by 07/11/2008 in salatalar

 

6 responses to “KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER TURŞUSU

  1. ecem

    16/07/2010 at 14:31

    güzel bi tarif ama evde maydonoz yok maydonoz koymadan yapilsa olur mu ??? acil cevap

     
  2. defneylebirlikte

    17/07/2010 at 00:33

    MAYDANOZ KOYMADAN DA YAPILABİLİR TABİİ AMA O KADAR LEZZETLİ OLMAZ.MAYDANOZ LEZZETİNE LEZZET KATIYOR.BENCE MAYDANOZLU YAPIN.SEVGİLER…

     
  3. emine

    03/10/2010 at 13:52

    bir kilo biber kavanozun yarısında kaldı:(

     
  4. adem

    08/09/2011 at 17:39

    denedim çok güzel oldu ama dere otu yokdu dere otlu daha güzel olurmu

     
  5. hatice

    08/09/2011 at 17:40

    adem :denedim çok güzel oldu ama dere otu yokdu dere otlu daha güzel olurmu

     
  6. serife

    18/09/2012 at 11:20

    ben yaptım ama maydonoz yerine nane koydum…ins.güzel olur ama nanenin tursuya yakıstıgını düsünüyorum…

     

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

